دانلود ماژول Accounting and Bookkeeping برای پرفکس
حسابداری فرآیند ثبت و پیگیری صورت حساب ها و مدارک مالی جهت مشاهده سلامت مالی یک واحد تجاری است. این کار با وارد کردن، مرتبسازی، اندازهگیری و سپس برقراری ارتباط تراکنشها در قالبهای مختلف انجام میشود. حسابداری شامل حسابداری و تجزیه و تحلیل است. این امر شامل ثبت تراکنش هاست که می تواند شامل خرید، فروش و دریافتی یک فرد یا یک سازمان باشد.
هنگامی که حسابدار تمام معاملات را ثبت و سازماندهی می کند، گام بعدی حسابداری تجزیه و تحلیل این معاملات در گزارش های مفید است که وضعیت مالی فرد را نشان می دهد. این گزارشها میتوانند شامل صورتهای سود/زیان، و گزارشهای جریان نقدی باشند، و میتوانند مالیات فروش را برای نظارت دقیق بر آنچه که در زمان مالیات بدهی دارند، ردیابی کنند. با انجام صحیح حسابداری مشاغل کوچک، صاحبان مشاغل کوچک می توانند درک روشنی از وضعیت مالی خود داشته باشند تا بتوانند بر اساس آنچه در دسترس دارند تصمیمات بهتری بگیرند.